تاریخ انتشار : پنج شنبه, 25 آبان 1396 12:10. محققان سیاره ای کشف کرده اند که ١١ سال نوری با زمین فاصله دارد . به اعتقاد دانشمندان در این سیاره با آب و هوایی مشابه زمین، امکان حیات وجود دارد. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، گروهی از محققان اروپایی به تازگی سیاره ای هم اندازه زمین کشف کرده اند که فقط ١١ سال نوری با زمین فاصله دارد و دور ستاره ای مدار می زند. دانشمندان معتقدند این سیاره که Ross 128b نام گرفته، آب و هوایی معتدل دارد و دمای هوای بین٦٠-تا٢٠ درجه سانتیگراد متغیر است. به عبارت دیگ ...

سیاره ای با امکان حیات در نزدیکی زمین کشف شد

تاریخ انتشار : پنج شنبه, 25 آبان 1396 12:10

اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,سیاره

به گزارش مهر به نقل از تلگراف،  گروهی از محققان اروپایی به تازگی سیاره ای هم اندازه زمین کشف کرده اند که فقط ١١ سال نوری با زمین فاصله دارد و دور ستاره ای مدار می زند. دانشمندان معتقدند این سیاره که Ross 128b نام گرفته، آب و هوایی معتدل دارد و دمای هوای بین٦٠-تا٢٠ درجه سانتیگراد متغیر است.  به عبارت دیگر احتمالا اقیانوس ها و دریاچه هایی در آن وجود دارد که حیات هم احتمالا در آنها شکل گرفته است.

محققان معتقدند  در این سیاره امکان حیات وجود دارد.  سیاره مذکور دور یک ستاره کوتوله قرمز مدار می زند که کم نور و سرد است. فاصله سیاره تا ستاره ٢٠ برابر کمتر از فاصله زمین تا خورشید است.

کلمات کلیدی :
نظرات بیی��دگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه