SEO و کارکرد آن

هر گاه شما درخواستي از موتور جستجوگر داشته باشيد آن را در تكست باكس آن نوشته و دكمه ي enter فشار مي دهيد بعد از مدتي بسيار كوتاه ليستي از وبسايت ها به شما نمايش داده مي شود كه اجزاي اين وب پيج ها شامل واژه هاي مرتبط با درخواست شماست .SEO و کارکرد آن

تا اين جاي كار كه مشكلي ندارد اما آيا تا به حال برايتان جالب نبوده كه چرا عده اي از وبسايت ها رتبه ي بهتري مي گيرند و در ابتداي ليست چند صفحه اي مي آيند ,‌ جواب آن بسيار ساده است , ‌ اين برتري به دليل قدرت و تكنيك مخاطب يابي وب است اگر تابحال به دنبال اين موضوع رفته ايد حتما كلمه ي سئو را شنيده ايد .


SEO يا Search Engine Optimization كه به معني بهينه سازي موتور جستجوست عبارت است از تكنيك هايي كه در وب اعمال شده تا موتور جستجو را در پيدا كردن اجزاي داخلي وبسايت كمك كند و به همين دليل است كه وب در برابر ميليون ها وبي كه براي درخواست مورد نظر پاسخ دارند رتبه ي بهتري مي گيرد و در ابتداي ليست قيد مي شود پس تا اينجا سئو براي شما ترافيكي را از طرف موتور جستجو به ارمغان آورده است .
براي يادگيري تكنيك هاي سئو شما بايد طرز كار موتو جستجو ها و تفاوت بين الگوريتم موتور جستجو هاي ابرقدرت را بدانيد .

SEO و کارکرد آن

SEO و کارکرد آن

1 – موتور جستجو ها چگونه كار مي كنند ؟

اولين قدم در يادگيري سئو : قبول كنيد موتور جستجو انسان نيست .


موتور جستجو ها بر خلاف انسان ها بر اساس متن تصميم مي گيرند, اگر چه تكنولوژي هاي طراحي وبسايت و برنامه نويسي به سرعت در حال رشد است اما موتور هاي جستجو هنوز هم از آن هوش و ذكاوت دورند كه زيبايي يك طراحي ساده را درك و يا از بودن افكت ها و جلوه هاي ويژه درلا به لاي صفحات وب لذت ببرند .


موتور هاي جستجو تنها درون وب مي خزند و به دنبال آيتم هاي از پيش تعريف شده و مشخص يك وب هستند تا بتوانند ايده ي اصلي وب را بفهمند جالب اينجاست آنها عمدتا به دنبال متن هستند .


موتور جستجو ابتدا درون وب را جستجو ميكند سپس يافته ها را فهرست بندي كرده و بعد از پردازش و محاسبه توسط فرمول هاي از پيش تعريف شده ‏, نتايج را به درخواست ربط داده و آن ها را بازيابي مي كند .
پس تا اينجا فهميديد كه نبايد به دنبال شلوغ كردن وب خود با فايل هاي فلش و افكت ها ي صوتي و غيره باشيد .SEO و کارکرد آن

2 – تفاوت بين موتور هاي جستجوگر

اگرچه قاعده ي اصلي سيستم موتور هاي جستجو يكسان است اما تفاوت ها ي كوچك در ساختمان آن ها باعث اختلاف زياد در نتيجه ي كار آن ها مي شود .


براي موتور جستجو ها ي مختلف فاكتور هاي متفاوتي مهم حساب مي شوند مثلا در ميان متخصصين سئو جوك شده كه الگوريتم هاي بينگ عمدا بر خلاف افرادي برنامه ريزي شده كه وب خود را براي گوگل بهينه كرده اند .


اگر تفاوت ميان موتور ها حقيقت كوچكي هم باشد ايجاب مي كند كه وب خود را طوري بهينه كنيم كه براي بيشتر از يك موتور ايندكس شويم و اين دقت زياد ي در به كارگيري تكنيك هاي سئو مي طلبد .


براي مثال موتور جستجو هاي ياهو و بينگ بر كلمات كليدي موجود در صفحه تاكيد مي كنند در حالي كه گوگل اهميت زيادي براي اين مسئله قائل نيست درعوض وجود لينك براي گوگل فوق العاده حياتي محسوب مي شود .

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه